Page 77 - ANAESTHESIA_ABSTRACT_BOOK
P. 77

    ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΕΣ – ΚΛΙΝΙΚΕΣ ΜΕΛΕΤΕΣ
ΥΠΌΨΗΦΙΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΓΙΑ ΒΡΑΒΕΥΣΗ
       Α8
         Η ΓΝΩΣΗ ΚΑΙ Η ΑΝΤΙΛΗΨΗ ΤΩΝ ΦΟΙΤΗΤΩΝ ΙΑΤΡΙΚΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΑΝΑΙΣΘΗΣΙΟΛΟΓΙΑΣ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΟΛΟΚΛΗΡΩΣΗ ΤΗΣ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΗΣ ΤΟΥ ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΣΠΟΥΔΩΝ ΤΗΣ ΙΑΤΡΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΤΟΥ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ
Μαρία Νταλούκα1, Αθανάσιος Χαλκιάς1, Κωνσταντίνος Σταμούλης1, Μεταξία Μπαρέκα1, Ελένη Λαού1, Αικατερίνη Τσιάκα1, Αικατερίνη Μπουζιά1, Ελένη Αρναούτογλου1
1Αναισθησιολογική Κλινική, Σχολή Επιστημών Υγείας, Ιατρική Σχολή, Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, Λάρισα
   Σκοπός: Η αξιολόγηση της γνώσης και της αντίληψης των τεταρτοετών φοιτητών της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας για την ειδικότητα της Αναισθησιολογίας πριν και μετά την παρακολούθηση του υποχρεωτικού μαθήματος του προγράμματος σπουδών.
Υλικό & Μέθοδος: Χρησιμοποιήθηκε ένα θεωρητικό ερωτηματολόγιο με ερωτήσεις σχετικά με την γνώση και την αντίληψη των τεταρτοετών φοιτητών του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας. Το ερωτηματολόγιο συμπληρώθηκε πριν την έναρξη της διδασκαλίας του μαθήματος της Αναισθησιολογίας, διάρκειας 14 εβδομάδων, και στο τέλος αυτής.
Αποτελέσματα: Όλοι οι φοιτητές (Ν=104), 65 (62,4%) άνδρες και 39 (42,2%) γυναίκες απάντησαν στο ερωτηματολόγιο. Πριν την διδασκαλία του μαθήματος ως κύρια πηγή πληροφόρησης των φοιτητών για την Αναισθησιολογία καταγράφηκε η εμπειρία και η πληροφόρηση από το πανεπιστήμιο (N=35, 33.6%) καθώς επίσης και τα μέσα ενημέρωσης (N=27, 25.9%). Επιπλέον, αν και η πλειοψηφία (90.2%) των φοιτητών γνώριζαν ότι οι αναισθησιολόγοι εργάζονται στο χειρουργείο, το 48.9% και το 41.2% των φοιτητών απάντησαν ότι οι αναισθησιολόγοι δεν έχουν θέση στην μονάδα μεταναισθητικής φροντίδας ή στο ιατρείο πόνου, ενώ το 68% ότι αποτελούν κάποιο είδος ψυχιάτρου. Μετά την ολοκλήρωση της διδασκαλίας του μαθήματος σχεδόν όλοι οι φοιτητές ανέφεραν ότι η κύρια πηγή πληροφόρησης για την Αναισθησιολογία είναι το πανεπιστήμιο. Επίσης, μόνον 10 φοιτητές (9.6%) απάντησαν ότι οι αναισθησιολόγοι δεν έχουν θέση στην μονάδα μεταναισθητικής φροντίδας ή στο ιατρείο πόνου, ενώ κανείς ότι αποτελούν κάποιο είδος ψυχιάτρου. Τέλος, το 96.1% των φοιτητών δήλωσαν ως προτεινόμενη μέθοδο διδασκαλίας του μαθήματος την πρακτική εξάσκηση (hands-on skills session) σε σύγκριση με το 43.2% πριν την έναρξη του μαθήματος.
Συμπεράσματα: Φαίνεται ότι το πρόγραμμα διδασκαλίας της Αναισθησιολογίας της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, συνολικής διάρκειας 14 εβδομάδων, έχει θετική επίδραση στην γνώση και στην αντίληψη των προπτυχιακών φοιτητών απέναντι για την ειδικότητα της Αναισθησιολογίας.
 77
   























































































   75   76   77   78   79